onsdag 27 april 2011

Kvällsvikt och Hummus

Kvällsvikten är samma som morgonvikten 69,4. Hoppas på 68,x imorgon ! HOPPAS!
Resten av veckan hade jag tänkt att äta broccolli/blomkål med senap. Jag älskar senap. Stark och grovkornig ska den vara alla hellst :P Samt soppa, har bunkrat upp en del olika varma koppen hemma som måste ta slut.
Jag ska göra ny hummus i morgon med, jättegott att ha på finn crisp när sötsuget tar över. Jag brukar alltid göra min egna, lite annorlunda än vanligt recept, men lika gott enligt mig!

1 burk kikärtor
2 vitlöksklyftor
Citron
Turkisk yougurt
Spiskummin
Svartpeppar
Salt

Finhacka vitlöken, häll kikärtorna i en matberedare, lägg i vitlöken och en klick turkisk yougurt, pressa lite citron över, krydda med spiskummin, svartpeppar och salt efter behov. Mixa!

Lägg i en djup tallrik och lägg in den i kylskåpet, när du blir sugen ta fram en finn crisp (kummin är godast) och kleta på lite hummus! MUMS, nyttigt och bra istället för godis!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar