fredag 8 april 2011

Fredag Gottardagen

Idag är det fredag, och jag jobbar i morgon, vilket betyder att jag alltid sover hos mina föräldrar när jag jobbar på lördagen, för att de bor nämre mitt jobb.
Idag ska de äta pizza och köpa massa godis, precis som vilken fredag som hellst.. Jag var jättesugen på falafelrulle igår och tänkte äta det idag, men ångrade mig i morse.
Jag har bestämt mig för att ha en ätardag i veckan, för att klara mig bättre från hets, men jag kom på ett nyttigare alternativ än falafelrulle som jag ska göra idag!

Tunnbrödrulle 1st  - 70kcal
Keso mini 100g - 70kcal
Qornfärs 50g - ca40kcal (krydda med grillkrydda, svartpeppar, paprikakrydda)
Lite gurka och paprika samt svartpeppar!

Denna goda rullen går på 190kcal istället för 750kcal som en falafelrulle går på... Så valet blev enkelt!

Idag blir det ingen fast föda föräns ikväll då jag ska äta min kesorulle samt lite godis... Vill inte att mina förläldrar ska veta att jag går ner i vikt och börja påpeka massa saker.. + jag är galet godissugen och det är ett under att jag aldrig äter godis eller småäter på vardagarna längre =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar