måndag 22 augusti 2011

Tjockis

Dagen har gått helt okej, hade planerat frukost och en middag.

Jag åt knäckemacka med tomat och keso till frulle, samt en liten hemmagjord chokladmuffin till middag, för min kompis hade bakat, så jag tog den istället för middag.
Visst muffinsen var jävligt onödig, men så liten som den var så var det nog inte mer än 150kcal.

Jag har bestämt mig för att verkligen ta tag i portionsstorleken och hetssuget när det väl gäller, eftersom jag inte äter "vanlig" mat för tillfället så är det sjukt svårt att veta vad en normal portionsstorlek är när man väl ska äta "vanlig" mat.
Så varje gång mat serveras ska jag aldrig ta mat två gånger, samt jag ska alltid lämna mat på tallriken och äta LÅNGSAMT så man hinner känna att hungerkänslan försvinner. Och inte bli för mätt.

Och hetsen kan jag glömma. Om jag blir sugen så får jag klunka massor utav cola light. I värsta fall får jag endast ta EN näve, äta jättelångsamt och tänka hur jävla fet och ångest jag kommer få om jag hetsar.

Kontroll är vägen till att bli smal, samt hålla vikten <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar