torsdag 18 augusti 2011

Mättande och kalorisnål sallad!

Måste dela med mig av mitt SUPERGODA recept på en sallad jag gjorde nyss till jobbet i morgon, ååh vad jag längtar tills jag får äta den :D haha. Så jäkla enkel och riktig riktig god!

Currysallad med quorn samt curry/vitlöksdressing


- Oliver
- Isbergssallad
- Tomat
- Gurka
- Vitlök
- Äppelcidervinäger
- Quornbitar (100kca/100G)
- En burk Icas lättkvarg (50kcal/100G)
- Kryddor (Curry, paprikakrydda, svartpeppar, franska örter)

Stek quornen i lite smör, krydda med svartpeppar och curry.
Under tiden du steker quornen börja med salladen! Skär tomat, gurka, isbergsallad och oliver i önskad storlek (jag föredrar små kuber och isberssalladen köper jag färdigskuren lol) i en bunke och häll på LITE äppelcidervinäger, mycket krydda av franska örter samt svartpeppar. Rör om.
Häll sedan i quornbitarna när de är klara och rör om igen.

Dressing till en burk kvarg (250g)
2 stycken pressade vitlöksklyftor, massa paprikakrydda och currykrydda. Blanda om och häll i mer kryddor tills kvargsmaken försvinner.

En normalportion sallad och en stor klick dressing (50g) innehåller ca 150kcal totalt beroende på mängd quorn.

Jag kommer äta detta till jobbet i morgon samt en kall äggvita till!

För övrigt, Icas lättkvarg enligt mig är den bästa basen till en kalorisnål och god bas till dressing, jag kör alltid på den. Man kan ha i vadsom!
Om man inte gillar vitlök kan man byta ut vitlöken mot en klick chili/tomat ketchup samt lite chillikrydda och paprikakrydda. Riktigt gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar