torsdag 18 augusti 2011

Jävla mens

Jag rent ut sagt hatar att ha mens! Matlusten och godissuget är enormt varje dag....
Jag klarar inte av "fastan fast med frukost" denna veckan, min mage vill ha mat denna veckan och göda mig under mensen, helt sjukt... Det får bli nästa vecka. Fan vad jag hatar mens.

Iaf, idag när jag handlade var jag så hungrig så jag tänkte köpa en sån där färdig mozzarellapizza i frysdisken och äta när jag kom hem. Jag kollade på den länge men tillslut gick jag ifrån frysdisken tomhänt.
Handlade ingredienser till morgondags sallad, jobbar heldag själv så måste äta något.

När jag kom hem stekte jag kantareller, champinjoner tomat och paprika, och slängde i två ägg, MED gulan :O samt en massa kryddor. Helt klart bättre än den där fryspizzan, fast kunde ha skippat gulorna, skitsamma! Gott var det :D Tog två smörgåsrån senare med lite phiadelphia light på för jag kände att jag var så jävla hetssugen...

Sååå jobbig dag har det vart idag med magen. Den vill gödas hela tiden nu.




Blir ni också extra hungriga och sugen på mat när ni har mens?


 

7 kommentarer:

  1. Svar: Ja, den ser så mysig ut! *vill ha den*

    Det är lite olika för mig, ibland har jag bara ont och vill knappt äta alls men ibland vill jag äta ALLT onyttigt som finns typ. Men det var ju bra att du stod emot pizzan och bytte ut den mot något nyttigare! :)

    SvaraRadera
  2. eller hur! har inte mycket till val när jag fortf bor hemma..
    Superbra att du stod emot! :)

    SvaraRadera
  3. Ja, jag blir med ganska hungrig/sugen på saker när jag har mens, ibland. Vissa gånger är bättre än andra. Ibland kör jag fasta första mensdagen, det brukar gå okej.

    SvaraRadera
  4. sv; så himla jobbigt! har du något tips om hur man får bot på magen? att få den att hålla tyst typ, hehe. puss!

    SvaraRadera
  5. och ååååh, HATA mens. Men jag läste att man kan gå till läkaren och be om något, typ benzo eller vad det var som man tar när man har mens så har man inget sug. Googla runt lite, det finns nog piller som ska bota suget(dessutom bränner man ca 250 kcal extra varje mens-dag) :) puss!

    SvaraRadera
  6. skönt att det inte är det då, var rädd att jag förlorat ännu en person ner i det träsket. Men försök att inte få ångest bara för att du råkat äta lite mer den dagen, sålänge det är under 2000 kcal så är det ju inte någon fara. Du får nog vara beredd på att du kommer att gå upp lite igen när du börjar om att äta ordentligt, men håll bara ut, sluta inte äta igen då, kroppen måste få anpassa sig. Men du måste väl andå vara ganska så nöjd nu? ser du saker du är nöjd och stolt över eller ser du fortfarande en massa fel? Är som nyfiken, jag ser både och men då väger jag 62 kg och vill typ väga 55-57 så jag är ju inte rikgt där ännu =P

    Tack tack! Jag är faktiskt väldigt nöjd över att jag har hittat min balans :) dock har jag slarvat lite med grönsaker så jag har satt in lite mer av den råvaran nu igen :)

    SvaraRadera
  7. JA skämta inte! Jag blir så jävla sötsugen! HELT SJUKT!

    SvaraRadera