torsdag 5 januari 2012

Hej

Nytt år.
Gårdagen åt jag inget mer än 2 knäckebröd på morgonen, var inte hungrig så tänkte inte på att äta förens jag skulle sova då jag kom på mig själv att jag knappt ätit något, jag klagar inte!

Är lite spänd inför nästa vecka. Då ska jag storhandla och börja mitt "nya" liv, jag ska testa i en vecka att äta riktig mat, dock nyttig, just för att se om jag kan äta med ett större kaloriintag och ändå gå ner i vikt.
Så i en vecka ska jag inte tänka på kalorier, det enda jag ska tänka på är portionsstorlek typ.
Om jag går upp 1 eller 2 kilo så är det lätt att droppa igen lixåm, så inte hela världen att testa..
Inköpslistan ser väl ungefär ut såhär:
- Olika salladsblad
- Grönsaker (Tomat, gurka bland annat..) Svamp, paprika, aubergin, squash
- Olika sorters bönor (till bönbiffar och bönröror)
- Kikärter (göra biffar)
- Linser (soppa, linsgryta)
- Quornfärs, quornfileé
- Vitkål, rotfrukter
- Banan, nötter
- Yougurt
- Ägg
- Mozarella, fetaost
- Kesella

Ja, där fick ni en liten del av listan, kommer bli mycket gjort från grunden, sallader, egna biffar, indiska grytor samt riktig frukost osv.
Ahhh jag har seriöst redan ångest om jag kommer ens bli sugen på att äta tre gånger per dag....
Men ska testa iaf som sagt! Om jag fortsätter att gå ner i vikt så är det faktiskt inget att förlora.. Hoppas..

1 kommentar:

  1. Du får gärna dela med dig av recept tips du med då om du vill :)

    SvaraRadera