tisdag 3 januari 2012

Året kring maten

En liten sammanfattning om hur 2011 var.

Januari: Jag vägde 78 kilo, åt pizza, mackor och allt man kan tänka sig utan större ångest, var medveten om mitt utseende och kände mig tjock, har många smala kompisar som ofta kommenterade sina vikter vilket fick mig att må lite sämre eftersom jag har fightas med min kropp i många år angående vikten.

Februari: Var trött på att vara fet, upptäckte ana bloggar, började kolla på thinspo och insåg att jag är den enda som kan förändra mig själv och påverka hur jag ser ut. Började dricka Cambridge kuren, gick ner 4kg på en vecka och sen upp allt igen.

Mars: Startade min blogg för att motivera mig själv och peppa mig själv genom att skriva vad jag äter osv.

April: Påverkas utav andra bloggare och inser att jag äter alldeles för mycket. Hittar äntligen ett sätt att tappa vikten fort (minimalt kaloriintag) Är medveten om vad jag gör och väljer att testa på denna livsstilen.

Maj:  Jag hade gått ner till 67kg och minns hetsen över att gå ner till min målvikt som då var 55kg före barcelona i Juli. Försökte äta minimalt trots hetshelger.

Juni: Minns att jag rasade i vikt ganska fort denna månaden, fick mycket kommentarer från allmänheten, kläderna blev pösiga men jag såg ingen skillnad. Jag fortsatte med minimalt kaloriintag samt hetshelger, hade ofta problem med att bajsa haha.  Under Juni månaden gick jag ner till 56kg.

Juli: Vägde inte 55 när jag åkte tilll Barca, utan höll kvar vid 56, hade en bästa tiden någonsin där borta. Blev peppad, höll mig till 53kg under juli.

Augusti: Gick ner till 51kg, pendlade dock väldigt mycket, hetsade, svälte mig, hetsade, svälte mig osv.

September: Pendlade mellan 51 och 53kg, tappade motivationen lite var trött på skiten.

Oktober: Körde stenhårt igen, dock slutade batteriet att fungera på vågen, startade även mitt godisförbud som höll sig ändå till julafton! Vilket minskade hetsen under helger ganska rejält.

November: Hade fortfarande ingen fungerande våg, mådde dåligt denna månaden och minskade min målvikt till 45kg.

December: Jobbade mycket, åt helt okej, vägde 50,x kg. Fastade mycket, var stressad. Åt extremt mycket under julafton, gick upp många kilon, dock så droppades de fort och n väger jag 50,x igen.

Sammanfattning:
Viktnedgång 2011: 28kg
Storlek på kläder nu: w25, 34,32, xs,xxs
Nya erfarenheter: Svält, hets, dulcolax, trötthet, koffein, kalorier, dålig självbild, hud, ben, siffror.
Negativa påverkningar: Tappat extremt mycket hår, ofta trött och svårt att sova, ibland gick tom mitt lilla expriment så långt att jag spydde. känner mig fortfarande lika fet och ful
Positiva påverkningar: Jag har gått ner i vikt, känner mig snyggare vissa dagar, får otroligt mycket mer komplimanger, kan ha på mig jeans igen, min hy har blivit bättre.

7 kommentarer:

  1. Du har varit så sjukt duktig ska du veta!

    SvaraRadera
  2. Så sjukt jäkla duktig! :)

    SvaraRadera
  3. Oj shit! Vilken viktnedgång! Är otroligt imponerad! :o

    SvaraRadera
  4. sånt sjukt stort grattis till dig, du är helt ofattbart GRYM, jag fattar inte hur man kan vara så STARK, ambitiös och motiverad som du!! önskar jag hade halva din styrka. men en sak förstår jag inte, "känner mig fortfarande lika fet och ful", varför??! Snälla njut!! Du ÄR ju pinnsmal, finns ingen i denna värld som kan säga nåt annat (om personen inte är sjuk då). Jag minns min smalperiod och jag känner väl igen dina övriga "negativa erfarenheter", men jag lyckades iaf njuta lite av min smalhet, SÅ DET GÅR. Kämpa för det!! Ta hand om dig, kram

    SvaraRadera
  5. Omg vad mycket du gått ner!! Grattis. När du hetsar spyr du då? <3

    SvaraRadera
  6. Shit vad grym viktnedgång!!!! Hur gjorde du för att hålla motivationen uppe när du pendlade? Är nämligen i en sådan peroid nu som du säkert vet är väldigt frustrerande :/

    SvaraRadera