torsdag 12 januari 2012

12 Januari

Gårdagen gick ok, var hos en släkting, ni vet hon som brukar slänga kommentarer ibland..
Hon bjöd på middag, spagetti och veggiegryta.
La upp en liten portion (en halv skopa pasta och en slev röra) och delade spagettin i små små bitar så att det såg mera ut på tallriken.
Åt ganska fort så började hon..
-" M, varför äter du så fort? Det är inte bra då hinner du inte känna mättnadskänsla"
-" Jag vet inte, brukar äta fort"
-" Jaha, då får du sluta med det du äter så mycket då"
-" Du äter ju fortare än vad jag gör" (eftersom hennes dubbelt så stora portion tog slut före min)
-"Men M, du tog dubbelt så mycket mat som jag, det är klart min portion tar slut fortare då..
-"Okej"
-"Mmmm, du hinner inte känna mättnadskänsla när du äter så mycket och så fort.."
-"Ok."

Efter den där konversationen var jag inte ett dugg sugen på mer.. Hon tog dubbelt så mycket mat som mig och håller på och gnäller, är det för att hon själv ska må bättre? Eller varför ens börja tjata om mat från början... Varför ska hon alltid kommentera, hon tycker att jag äter mycket och vräker i mig trots jag tog en liten portion, hon får mig att känna mig tjock.

Efter maten frågade hon mig om jag har några hemligheter..
"Vad menar du"
"Jaa, om du äter bantningspiller eller så, eftersom du inte går upp i vikt när du väl gått ner"
"Nej jag äter inga piller...."
"Ok, du har väl grym förbränning då, din mamma var också smal när hon var liten. Jag trodde ett tag att du led utav ätstörning, men när jag ser hur mycket du äter så tror jag inte att du gör det..."
"Nä, för det gör jag inte, jag äter rätt helt enkelt."

Jaja, jag fattar inte hur hon kan med att säga att min portion var stor och mycket mat när det var hälften utav hennes, inte konstigt att man får förvrängd syn på mat när man får sånna kommentarer från henne var och varannan vecka... Suck.

Gårdagens intag var iaf:
Frukost: 2 koppar kaffe
Lunch: En liten portion pasta med veggieröra
Middag:- kaffe
Kvällsmat-

5 kommentarer:

  1. Men gud vilken idiot! :o :@ ta inte år dej av avundsjuka kommentarer! Fast jag vet att det är svårt.. Men du är så smal och fin så det finns inte! Och du har lyckats otroligt br och du borde vara stolt över dej själv (haha även fast vi inte går ner i vikt såhälsosamt så borde vi vara stolta tycker jag för det är fan inte lätt) Massa kramar<3

    SvaraRadera
  2. Fan vad onödigt! :o Säkert jävligt avundsjuk!

    SvaraRadera
  3. MEN GUD! seriöst, vem fan säger så -.- <3

    SvaraRadera
  4. Tänkte bara säga att jag ändrat bloggadress & bloggnamn också!

    SvaraRadera
  5. ähe skit i sånt, jag vet att det inte är lätt, jag tar också åt mig som fan, men kom ihåg att du inte behöver resonera med henne, du behöver inte sitta där och säga: 'ok, ok, ok', säg ifrån! du är en vuxen människa och som vuxen människa sitter man inte och kommenterar varandra, det gör vuxna gentemot barn!

    SvaraRadera