söndag 24 juli 2011

Matshopping

Kom precis hem från mataffären, älskar att gå till mataffären tidigt!
Det är aldrig något folk då knappt i närbutiken nära mig. Kolla på förpackningarna, kolla näringsinnehållet osv..
Jag var ute efter krossade tomater med minst kalorier och hittade Euroshoppers krossade tomater 25kcal/100g, var nog det minst kalorisnåla jag hittade.
Jag har ju massa sallad och grönsaker hemma som måste ätas upp... Det förstör min veckoplanering litegrann. Men jag byter bara ute middagen till sallad istället för kvarg, kommer skriva matintaget varje dag oavsett =)
Men fortfarande så är det max 150kcal/dag hela veckan för mig!

Veckans mål var en stadig 54kg, vilket jag klarade eftersom jag ligger nu under 54.

Nästa veckas mål blir 52,5kg.

3 kommentarer:

  1. sv: jag är själv 160 cm :) Just nu har det inte gått så bra , men hoppas på bättre nu :) Hade gått ner från 73 til 61 kg en tid men det har typ bara gått nerför nu , såå detär inte så bra , men ska försöka få mera motivation att gå ner i vikt nu :) Min målvikt är runt typ 55 kg att börja med , sen vill jag försöka ner mot 48 - 50 kg , men det får jag se senare hur det går :) KRAM <3.

    SvaraRadera
  2. sv. yes i know! väldigt lättdrucken ;D

    SvaraRadera
  3. Haha jag gillar också att gå runt i mataffärer och kolla näringsinnehåll. Känns så sjukt bra när man går till kassan med något nyttigt medan alla andra står med sina vagnar fulla av onyttigheter (a)

    SvaraRadera