söndag 24 juli 2011

Dagen avklarad

Andra dagen av fruktfastan är avklarad! Honungsmelon och cola light. Känns bra i kroppen! Ett rus!
Ska bli spännande att se vågen i morgon :D

Imorgon börjar jag att jobba igen, känns både bra och dåligt. Bra för att få tillbaka sina rutiner med mat osv, dåligt för att jag vantrivs med min chef. För hon är en jobbig och elak bitch.
Före semestern sa en arbetskollega att jag inte äter för jag gått ner så fort i vikt.. Vad fan skulle man svara på det :P Sa bara att jag visst äter, men äter nyttigare och tränar. Hon trodde inte på mig. Har dock gått ner 5 kg sen hon sa det, så hoppas inte hon kommenterar det ännu mera. Jag hatar sånt.

Nu ska jag förbereda salladen för den kommande veckan! Gottit!
Den kommer att bestå utav gurka, tomat, isbergssallad, ägg och goda kryddor.
Och till det så kommer jag steka quornbitar en dag. Quornfärs med squash, svamp, vitlök och tomatsås en dag osv... Något gott kalorisnålt och proteinrikt.

Har börjar tappa lite hår... så sallad är ett måste, samt något till. Men som tur är så överstiger det inte 150kcal/dag planering!

5 kommentarer:

  1. jaa, jag hatar också när folk inte tror att man tränar och äter mer hälsosamt :)

    SvaraRadera
  2. sv. Ja, precis! Samma här! Inte bra alls :S!! Btw, tappar också masssssaaaa hår! Tror att vitamintabletter hjälper. Har själv inte köpt det än, men kan la vara värt att prova :)

    SvaraRadera
  3. Hej. Jag vill säga att jag tycker det är bra att du går efter din dröm att bli den du vill vara, men om kaloriintaget understiger 1600 kcal i längre än en vecka i stöten för en kvinna som är stillasittande (bara ligger i sängen hela dagen) så kan de inre organen ta skada. Jag vet att du äter bra mat när du äter, men du äter alldeles för lite och trots att jag inte känner dig kan jag inte sitta bredvid och se på. Jag vet hur det är att ha ångest och hata sin kropp, men snälla, gör inte så här mot dig själv. Även om du äter så lite som 1000 kcal/dag så kommer du gå ner i vikt. Först kommer en svullnad, men så länge du rör på dig och dricker nog med vatten kommer fettet att rasa bort. Ät grapefrukt, superkalorisnålt och innte håller massor med vitaminer samt är mättande, ät två matskedar olja per dag för fettet hjärnan behöver, och vegerarisk kost och ägg är bra. Du är inte mullig längre, du är supersmal, det sitter bara i din hjärna.

    Jag har följt din blogg ett tag och börjar bli orolig. Om de inre organen sviktar kan man hamna i koma och dö. Det är allvarligt, en kropp är inte värd att dö för. Det finns så oerhört många vackra saker i världen, så många saker att upptäcka, människor att träffa och konst att avnjuta. Samt mat som är både nyttig och god att äta.

    Snälla, solskenet kommer, höj ditt kaloriintag. Om dina njurar ger upp är du inte garanterad en donator.

    SvaraRadera
  4. jag kör också på sallad till mat å jobbet :) Ska vel kanske fortsätta så sen fast jag inte jobbar också :)

    SvaraRadera