tisdag 21 februari 2012

Hej

Nu har jag börjat bli sådär frånvarande igen, det är väl mest för att jag känner att ingen ändå är intresserad utav bloggen. Men jag startade den för mitt egna syfte så borde fortsätta skriva för mig själv
Jag är fortfarande kvar på 50,x..... sjukt jag vet, vet ni varför? För jag är så jävla kass.
Sköter mig skitbra på vardagar (max 3-400kcal) MEN... På helgerna kommer alkoholen fram = alldeles för full = fyllemat = bakismat.
Jag MÅSTE bryta det där jävla mönstret, jag var så duktig förut.. Jag går upp de 2 kg jag tappar under veckan, sedan kämpar jag för att gå ner dom igen, sedan går jag upp det igen under helger... Så trött..

Jag är iaf glad att jag inte släppt kontrollen helt och är kvar på min vikt.. Men nu ska jag ner igen, sluta med fylle och bakismaten. Om jag vill ha fyllemat så gör jag i ordning en smoothie när jag kommer hem eller något.

Hur gör ni när ni blir skitfulla och skithungriga?

2 kommentarer:

  1. Jag tycker om att läsa din blogg iallafall!
    Jag brukar aldrig fylle käka. Jag äter ett rätt nyttigt mål mat innan jag går ut på krogen så min mage inte är så där vrål tom så man måsta äta något för att inte spy sen när man blivit full. Sedan är bakis dagen den värsta för mig. Dels för att kroppen samlar på sig onödigt mycket mer vätska än den igentligen behöver och för maten. Jag brukar ta några dulcolax då för då samlar jag inte på mig lika mkt vätska samt rensar ut all onödig mat jag kan ha ätit till frukost. Det är mitt bästa tips tror jag.

    SvaraRadera
  2. hmm alla har vi våra olika knep. men vad som funkar bäst för mig är iaf att inte äta middag innan festen, jag vet, det är riskfyllt men iaf, sen försöka inte dricka mer än max 1 L vitt vin (vitt vin är ju det minst dåliga ur hälsosynpunkt), sen dricka ett stort glas vatten med resorb när jag kommer hem och däcka innan jag hinner slänga i mig fyllemat. nästa dag leva på resorb typ. sånna helger får mig konstigt nog (alla andra tycker ju de går upp av att festa) att rasa som mest i vikt. troligen för att jag rör på mig mer och dansar mer under en festkväll än vad jag egentligen "orkar" typ. fast alla kanske inte är sånna dansfreaks som jag.. kram på dig

    SvaraRadera